Thailand, Maleisie en Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Romy en Kaj - WaarBenJij.nu Thailand, Maleisie en Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Romy en Kaj - WaarBenJij.nu

Thailand, Maleisie en Singapore

Blijf op de hoogte en volg Romy en Kaj

20 September 2013 | Singapore, Singapore

Hoi iedereen!
Dik twee weken en inmiddels drie stempels in ons paspoort verder, maar we leven nog hoor! Dan nu eindelijk even een updateje.
Het begon allemaal op het vliegveld, waar we vol goede moed (en geen tranen dit keer) het vliegtuig instapten. Bestemming: Bangkok! Cultuurshock was er niet, want we waren er beiden al geweest. Wel zo handig en nog steeds leuk. Het blijft een hectische, levendige stad. Binnen een paar uur zaten wij aan de sticky rice met mango en een Chang biertje. In Bangkok hebben we ons verder nog vermaakt met de tuktuks, schorpioenen van de straat (niet te vreten) en in de mall hebben we met de rijke thaise kinders fancy taartjes gegeten.
Na twee dagen hadden we het wel gezien dus op naar het zuiden! We pakten de nachttrein en bus naar Krabi, en vandaaruit gingen we met de boot naar het eiland Koh Phi Phi, aan de Thaise westkust. Boven de boot hing ongeveer de hele trip al een een naar regenwolkje en aangekomen op het eiland viel het met bakken uit de hemel. Oja, regenseizoen. Dus lopend met een natte backpack en water tot onze enkels zag Phi Phi er toch iets minder tropisch uit maar 's avonds waren er de buckets met vodka redbull en kwam alles toch nog goed. De volgende dag even naar een ander hostel verhuist (cheapcheap) en toen maar eens een ultra toeristisch snorkel tripje naar het alombekende Maya Beach geboekt. Wij wilden ook wel eens zien waar Leo het zolang uithield (in de film The Beach). Na een halfuurtje varen waren we aangekomen bij een idyllisch baaitje met lichtblauw water omringd door rotsen. Als je de andere 15 bootjes wegdacht was het echt een prachtig gezicht. Helaas was de tropische bui ook meegereisd en zo lagen wij in de stromende regen te snorkelen. Wel lekker veel vis! Gelukkig klaarde het later op en hebben we ook nog rondgekeken op het eiland waar het allemaal gebeurde. Ondanks de regen en de vele toeristen een ongekend mooi eiland met helder water en een strand waar je alleen maar van kan dromen! Na nog een paar dagen Phi Phi gingen we Thailand dan echt verlaten, op naar Maleisie.
Na een 11uur durende busreis met een zeer vermoeiende Engelsman kwamen we aan op het Maleisische schiereiland Penang. Hier zou zich een van de highlights van Maleisie bevinden, namelijk George Town.
Een gezellige stad met veel koloniale architectuur en artyfarty winkeltjes en hostels. De gebouwen hebben van die leuke oude gekleurde tegels en er zijn veel overblijfselen van de tijd dat de Britten en de Hollanders hier de dienst uitmaakten. De camera maakte overuren. Ook in de vlinderfarm, een halfuurtje met de bus van Georgetown kon ik mijn geluk niet op. Kaj vond het iets minder, maar die was daarna aan de beurt. De bussen in Penang zijn trouwens ongelofelijk cheap. Daar kunnen ze in NL nog eens een puntje aan zuigen.
Behalve nog het strand en goeie sweet 'n sour chicken had Penang niet veel meer te bieden, en dus gingen we na 2 dagen met de nachtbus naar de hoofdstad van Maleisie, Kuala Lumpur. De bus was sneller dan verwacht en dus stonden we om 5 uur 's ochtends in een enorme stad waar we de weg niet kenden. Thank god there's KFC. Daar hebben we de reisgids maar eens even doorgespit op zoek naar leuke hostels. Die bleken in China Town. De bevolking van Maleisie kun je grofweg opsplitsen in drie groepen, je hebt de Chinezen in China Town, de Indiers met Little India en de maleisiers (overwegend moslim) in de rest van Kuala Lumpur. In Chinatown is het altijd een gezellige bedoeling. Zelfs vroeg in de ochtend staan er kraampjes met eten. Tegen de middag haalt iedereen zijn stalletje voor de dag en verkoopt kleding, fruit of nephorloges. Winkelen is in Maleisie namelijk verheven tot nationale hobby. Zit je niet in de mall, dan loop je wel langs andere kraampjes. Die afwisseling is wel zo fijn want in mall hebben ze tenminste airco. Enfin, naast een bezoekje aan de kraampjes en de malls, is er in Kuala Lumpur helaas niet zo veel te doen. En dus was Kaj aan de beurt met zijn uitje, het waterpretpark.
Een halfuurtje vanaf KL ligt een waterpretpark met een van de grootste waterglijbanen van azie, waar ook nog een dierentuin en een adventure park aan vast zit. Het leek ons supervet! Terwijl Kaj als een dolle hond naar de grote glijbaan toe rende, werd mij pijnlijk duidelijk dat we naar een waterpretpark waren gegaan in een moslim land.. Daar liep ik dan, in m'n bikinitje, tussen de starende mannen en gesluierde vrouwen. De meisjes hier gaan totaal ingepakt te water, gekleed in legging, t shirt en hoofddoek. Dus tip, voor als je niet zelf de attractie van de dag wilt zijn: neem je burkini mee!!
Na KL zijn we naar Melaka gegaan, een stad 2 uur ten zuiden van de hoofdstad. Hier vind je een Dutch square, een stadhuys en zelfs Nederlandse graven. Erg vreemd, maar er staan zelfs Hollandse molens. Het gekst in Melaka was nog wel de discofietstaxi, die luid tetterend en met roze kermis verlichting door de oude straatjes rijdt, hilarisch.
Vanaf Melaka was het nog maar 4,5uur naar Singapore, waar we de afgelopen 4 dagen bij de familie van de Ven verbleven. De Singaporese dollars kan je flink laten rollen hier, en daar hoef je vrij weinig voor te doen. Dit is waarschijnlijk een van onze duurste bestemmingen, maar dankzij Adrie en Monique konden wij genieten van een heerlijk westers ontbijtje elke dag en een lekker bedje. Thanks!
Omdat je in Singapore al snel zo'n 7 euro voor een biertje kwijt bent, hebben we gedaan zoals de vele internationale studenten hier: drankjes kopen bij de 7/11 en deze vervolgens gezellig midden in de stad op de brug opdrinken. Het is een rare gewaarwording, een stad zo westers midden in Zuid Oost Azie.
De volgende keer waarschijnlijk verslag vanuit Indonesie, want we gaan NU boarden voor onze vlucht naar Medan, Sumatra.
Tot dan!
Liefs,
Romy en Kaj

• 20 September 2013 - 10:09

Marcel (Shanghai):

Hartstikke leuk verhaal Romy en Kai, en lekker genieten daar. Misschien zien we jullie nog, volgende week vetrekken wij naar Kota Kinabalu (Sabah). Heel veel plezier nog, Mieke, Marcel, Sophie

• 20 September 2013 - 14:31

Marco & Inge:

We waren al aardig up-to-date via de whatsappjes met prachtige foto's maar nu alle details te lezen, maakt het plaatje compleet! Geniet er maar lekker van globetrottertjes!

• 20 September 2013 - 15:06

Monique:

Hey Romy en Kaj, miste jullie vanavond met het avondeten.. Vind het jammer dat jullie rondreis weer verder gaat. Misschien zie ik jullie nog op de terugweg.
    Wat kun jij bijzonder mooi schrijven Romy, zoals ik het lees voelt het net of ik er bij was.
    Het was een waar genoegen om een beetje voor jullie te zorgen en spreek dan ook de wens uit dat het vliegtuig jullie over Singapore naar jullie eindbestemming mag brengen.
    Wens jullie nog een fantastisch vervolg van jullie reis. Ik ga nu voor mijn eigen globetrottertje zorgen.. Adrie is zojuist teruggekomen van Indonesië.. Liefs, Monique xo

• 21 September 2013 - 08:58

Anneliesehoes:

Hoi Romy en Kay,

Leuk om van jullie te horen! Je hebt een mooi verhaal geschreven over waar je tot nu toe was en beleefd hebt. Wij zijn 2 jaar geleden ook in Maleisië geweest, dus wat je over KL en Melaka schreef klinkt ons heel bekend in de oren. Heel veel plezier bij het vervolg van jullie reis.

Groeten Anneliese

• 25 September 2013 - 11:44

Truus En Sjaak:

Ook wij hebben weer genoten van jullie reisverslag. Goeie reis verder en geniet (wij doen het wel met een paar dagen Almeria in Spanje….ook leuk 
    groetjes

• 27 September 2013 - 12:46

Anne:

Wat leuk om een update te lezen! Jeetje wat doen jullie veel zeg. Geniet ervan, en stuur af en toe maar eens wat leuke fotootjes om ons jaloers te maken!:D

• 27 September 2013 - 12:46

• 27 September 2013 - 12:47

• 27 September 2013 - 14:11

Lara:

Supercool verhaal! Room, ik moest stiekem lachen maar vond het tegelijkertijd erg zielig dat jij daar in je bikinitje stond. Geniet ervan en ik ben benieuwd naar nieuwe fotos en verhaaltjes :)
    xx

• 09 Oktober 2013 - 00:11

Elly:

Wat een geweldig mooi reisverslag,kan me voorstellen dat jullie het daar reuze naar jullie zin hebben,en wat hebben jullie al veel gezien in zo"n korte tijd zeg,wens jullie nog ontzettend veel moois toe,en geniet saampjes nog van deze heerlijke reis !!!!!!!!!!!!!!!!!! Liefs Vince en Elly